Małe austriackie miasteczko, lata 60. XX wieku. Syn karczmarzy, znany wszystkim jako Smarkacz, ma dosyć tej dziury. Wszystko jest tu dla niego za małe – serca, umysły, a nawet spodnie. Miasteczkiem rządzą korpulentni bigoci i zagorzali naziści. Żandarm jak zwykle na służbie jest podchmielony, proboszcz to zwykły bandyta, a fryzjer chciałby być nowym Führerem. Smarkacz ma niezaprzeczalny talent do rysowania i bystre oko. Jego rysunkowe karykatury bezbłędnie trafiają w czułe punkty mieszkańców miasteczka i wywołują salwy śmiechu. Satyryczna komedia i zachwycający wizualnie film zainspirowany historią dorastania austriackiego karykaturzysty i grafika Manfreda Deixa. Opowieść o narodzinach talentu i miłości jest hołdem dla zmarłego w 2016 roku artysty. Wszystkie postaci w filmie są ożywionymi pracami Deixa.
Festiwale
Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych w Annecy, Francja;
Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Giffoni , Włochy;
Festiwal Filmowy w Zurichu, Szwajcaria;
Sitges FF, Hiszpania; Animest – Bukareszt,
Rumunia, Warszawski Festiwal Filmowy.
Nagrody
Drugie miejsce podczas Festiwalu Filmowego Future w Wielkiej Brytanii.
o reżyserach:
Markus H. Rosenmüller
Urodzony w Tegernsee w Bawarii w 1973 r. Markus H. Rosenmüller studiował na Uniwersytecie Telewizji i Filmu w Monachium (HFF München). To tam nakręcił swój film dyplomowy Hotel Deepa w Pune, Indie. Pierwszy film długometrażowy nakręcił w 2006 roku pt. Kto umiera wcześnie? Jest już martwy. Ta komedia o psotnym chłopcu z górnej Austrii i jego lękach przed czyśćcem przyciągnęła prawie dwa miliony widzów do kin w Niemczech. W 2011 roku Rosenmüller zrealizował Lato w pomarańczowym kolorze, komedię o grupie wielbicieli Bhagwana z Berlina, którzy przeprowadzają się do małej prowincji w Górnej Bawarii.
Międzynarodowy sukces Rosenmüller odniósł dzięki filmowi fabularnemu pt. Trautmann (2018 The Keeper), gdzie w rolę legendarnego bramkarz Manchesteru City, Berta Trautmanna wcielił się David Kross. Witamy w Siegheilkirchen to jego pierwszy film animowany, który wyreżyserował.
Filmografia
2003 – Hotel Deepa in Pune, India / Hotel Deepa w Pune, Indie; reżyser (krótkometrażowy)
2006 – Wer früher stirbt, ist länger tot / Kto umiera wcześnie? Jest już martwy; reżyser (komedia)
2011 – Sommer in Orange / Lato w pomarańczowym kolorze; reżyser (komedia)
2012 – Pension Freiheit / Wolność emerytalna: reżyser (komedia, kryminał)
2014 – Beste Chance / Najlepsza szansa; reżyser (komedio – dramat)
2018 – Trautmann, reżyser(biograficzny, dramat)
2019 – Unheimlich perfekte Freunde / Niesamowicie idealni przyjaciele; reżyser (komedia, familijny)
2020 – Dreiviertelblut – Weltraumtouristen / Trzy czwarte krwi – kosmiczni turyści; reżyser (dokumentalny)
Santiago López Jover
Santiago urodził się 28 listopada 1980 roku. Jest reżyserem, animatorem, artystą storyboardowym i kierownikiem animacji z ponad piętnastoletnim stażem w branży. Przez kilka lat pracował jako animator w uznanym irlandzkim studiu Cartoon Salon, pracując przy produkcjach nominowanych do Oscara takich jak: Sekrety morza czy Późne popołudnie . Pracował również w innych ważnych europejskich studiach, takich jak: Ankama, Boulder Media, Hampa Studio i Arxanima. Hologram dla króla z Tomem Hanksem oraz Prorok Rogera Allersa są również godnymi uwagi produkcjami w jego CV.
Filmografia
2009 – Margerita; , reżyser animacji (krótkometrażowy)
2012 – Der Mondmann / Księżycowy człowiek; animator (animacja, sci – fi)
2012 – The Prophet / Prorok; animator (animacja, dramat)
2014 – Song of the Sea; Sekrety morza; animator (dramat, animacja)
2015 – Violet; animator (krótkometrażowy, animacja)
2019 – A Hologram for the King / Hologram dla króla; animator (komedio – dramat)
2017 – Late Afternoon / Późne popołudnie; animator (krótkometrażowy, animacja)
2018 – The Bird and the Whale / Ptak i Wieloryb; animator postaci (krótkometrażowy)