Krzysztof “Freeze” Ostrowski to bydgoski muzyk, instrumentalista i producent, najczęściej kojarzony z szeroko rozumianą sceną elektroniczną. Na jego artystyczną działalność wpływa mnogość doświadczeń związanych z dźwiękiem: wykształcenie muzyczne, lata produkcji muzyki elektronicznej, czy praca w orkiestrze dętej. Razem z Mateuszem Wysockim Fischerle tworzy duet IFS, który w 2023 r. wydał album „REIFSMA”, nagrany razem z MA, awangardowym raperem z Tokio.
Album został wybrany:
1) na jeden z albumów roku w audycji Nokturn (Krzysztof Kuba Dziuba, Dwójka)
https://www.polskieradio.pl/…/3301971,plyty-roku-2023
2) na jedną z kaset roku wg magazynu The Quietus (Daryl Worthington).
https://thequietus.com/…/33687-spools-out-best-cassette…
3) na jeden z elektronicznych albumów roku wg Bandcampa:
https://daily.bandcamp.com/…/the-best-electronic-music…
4) poza tym The Quietus (Jakub Knera) umieścił Yaksog na liście 75 najciekawszych utworów 2023.
https://thequietus.com/articles/33708-quietus-tracks-2023
“REIFSMA” miał swoją premierę koncertową na festiwalu Unsound 2023. Występuje solowo, oraz w ramach audiowizualnego duetu SSM (z artystą wizualnym Tomem Skofem), jak i w różnych konfiguracjach często związanych z bydgoską alternatywą wywodzącą się z klubu Mózg. W 2018 r. wspólnie z Kubą Ziołkiem powołał do życia duet Clinamen, który to zadebiutował płytą “The tropism of spring” jesienią 2020 r. Nagrywał i występował m.in. z Tonym Buckiem, Grzegorzem Pleszyńskim (Transmemories), Sławkiem Janickim, Piotrem Grygorem, orkiestrą Come Down to Earth.
https://linktr.ee/ostrowski_freeze
Mikołaj Pilchowski (ur. 1981) W latach 2002 – 2007 studiował film animowany na Poznańskim ASP. Współtworzy warszawskie studio filmowe Letko gdzie pracuje między innymi jako reżyser filmów animowanych, animator, storyboardzista. Realizował cykle warsztatów zwiazanych z filmem animowanym i działaniami multimedialnymi jak np. video-mapping (ASP Wrocław, ASP Gdańsk, Szkoła Filmowa w Łodzi, Festiwal Animator w Poznaniu i inne). Artystycznie zaangażowany w działania eksperymentalne i performatywne w technice przetwarzania analogowego sygnału wizyjnego. Urządzenia takie jak kamera, monitor czy mikser wizyjny połączone w złożone “organizmy” traktuje jako instrumenty improwizacji z obrazem. W działaniach tych interesuje go relacja zmysłów i technologii i aspekt świadomej obecności w procesie twórczym.
Instagram: @_rototor_
LU aka Lucid Fox kocha braindance miłością stałą od 2001 roku i tym właśnie gatunkiem będzie na imprezie częstować (sample kilku poprzednich poczęstunków patrz tu https://www.facebook.com/LuIDMdj i tu https://www.mixcloud.com/lucidfox/). Grała m.in. z takimi producentami, jak: Venetian Snares, Otto Von Schirach, Aaron Spectre, Xanopticon, Ebola, TechDiff, Electric Kettle, Stazma, I:Gor Official, Sunosis, RAXYOR, Duran Duran Duran, Ruby My Dear aka Doc Colibri, Simon kor Funkle. Zajmowała się także edycją i produkcją muzyki na potrzeby spektakli tańca współczesnego, oraz innych projektów natury przypadkowej. Jej produkcje i sety pojawiły się w kilku rozgłośniach radiowych w Polsce (m.in. Radio Roxy). Współtworzyła muzykę ze Stefanem Węgłowskim, Dwallem i Xoopem (patrz tu https://soundcloud.com/lucod-fox). Na imprezach gra od roku 2000. Ścieżka poszła tak: oldschool – breakbeat – digital hardcore (nadal ma słabość) – dubstep & hardstep & darkstep. Współprowadzi audycję “Idzie Lis” (wcześniej “Z Winyla”) w internetowym RadioKultura.pl. Tamże rozmawia z Kubą Ignasiakiem o rzeczach okołokulturalnych, okraszając często abstrakcyjne dialogi muzyką natury wszelkiej z naciskiem na elektroniczną (patrz tu https://www.mixcloud.com/Idzielis/). Lu rezydowała w toruńskim NRD Klub, później w bydgoskim Mózgu. Organizowała ad hoc imprezy o nazwie “Miasto Muzyki Niczyjej” i rezydenckie wieczory “Lis przy Barze” w Mózgu w Bydgoszczy i w Klubokawiarni KEN 54 w Warszawie. PS. Lis czasem też zrobi kolaż – szukaj @iskaltcreative.
DJ Paulo – znany szeroko na świecie jak i w powiecie. Muzyk, instrumentalista. Członek bydgoskiego zespołu B.O.K, poruszającego się w szeroko rozumianych ramach hip-hopu. Do końca lat 80tych chołdował różnym stylom muzycznym poczynając od Queen, Prince’a, Madonny poprzez E.M.F Technotronic, Black Box, Massive Attack, Public Enemy, Beastie Boys, Gang Starr do jungle’owego DJ’a Remarc’a i Tresor Rec. gdzie na twórczości tej ostatniej wytwórni realizował pierwsze szlify dj’skie w miksowaniu płyt winylowych. Na początku roku 1999 aktywny już jako DJ. Współpracuje z rapowymi artystami lokalnie jak i w całym kraju. Zwerbowany w roku 2002 do rapowego, klubowego grania w Bydgoszczy. Wówczas już bardziej rozpoznawalny uczestnik lokalnej sceny dj’skiej, został zaproszony do współpracy w składzie BiszOerKay, obecnie B.O.K, gdzie realizuje się jako DJ do dziś. Pozamuzycznie: fascynat elekrtoniki, designu i grafiki; grafficiarz oraz rolkarz.